Snorkelen in "de annaconda"

6 juni 2016 - Bonito, Brazilië

Na het ontbijt buiten rijden we naar het stadje waar we een voucher ophalen voor onze excursie. Het is dan 19km rijden over een blubberig weggetje tot we bij een soort boerderij komen. Het is een grote oude farm die al jaren van 1 familie is. De koeien lopen los op het erf. We krijgen gelijk uitleg en krijgen een swimsuit aan, schoenen en een duikbril met snorkel. Met een vrachtwagen worden we samen met een jong echtpaar en schoonouders van hem verderop afgezet. Zij, Fabiane spreekt een klein beetje Engels en treed als onze vertaler op. Ook zal ze met een onderwater camera foto's voor ons maken dan hoeve we niet van die dure toeristen foto's te kopen .We wandelen eerst een stukje door de bush. Daar valt het heldere water al op. We gaan hier snorkelen in een rivier die een van de helderste in brazilie is. Zijn bijnaam dankt hij aan de kronkels in de rivier.Het schijnt zo helder te zijn omdat het midden in de natuur ligt en er allerlei natuurlijke bronnen zijn die je ziet bubbelen. Die bronnen voeren het heldere water aan. 'Als we in het water liggen stikt het al gelijk van de vissen. Kleintjes maar ook grotere tot zo'n 80 cm lang schatten we. Het zicht is echt heel goed en doordat er een stroming in de rivier staat hoeven we niks te doen maar drijven we zo van de ene kant naar de andere kant. Nadat we weer terug zijn gebracht gaan we warm douchen informeren we naar  de lunch. Je kunt hier van een buffet meten. Liza en ik willen wel graag even opwarmen e besluiten een hapje te eten, zeker verse groente te nemen want dissen we best wel. Daarna gaan we met onze cola(ivm het binnen gekregen water) bij de openbaart zitten om toch een beetje stiekum foto's van de touristenplaatjes te nemen. Fabiane haar foto'laten waarschijnlijk nog even wachten.
We rijden terug naar ons hotel via het postkantoor en winkeltjes. We hebben een stekker gekocht zodat we thee kunnen maken, de adapter van ons paste nl niet. We gaan even luieren. We hn besloten om morgen heel vroeg naar de boerderij, hacienda ,vertrekken zodat we rustig kunnen rijden en onderweg pauze kunnen houden. We moeten ongeveer 3,5 uur rijden

1. Margreet:
    7 juni 2016
    Waaaa superrrr stoere meiden!!!