Dag Brazillie. ...

18 juni 2016 - Ede, Nederland

Het zit er op.. We pakken de laatste spullen in. Kijken goed na of alles mee is. Dan een laatste ontbijt met fruit en gebak. We zeggen iedereen gedag en lopen naar de haven. We moeten nog even een discussie  hebben met de kapitein omdat ik per ongelijk de retourtickets heb weggegooid maar t kwam goed. De jongens van de heenweg waren er ook weer en hielpen met vertalen. In de haven zie ik de privé boten. Niet zoals bij ons 1 per stuk op de bok aan de kant. Nee ze liggen hier 5 hoog opgestapeld in een soort flat. Onze bus staat al klaar om ons naar de luchthaven te brengen. We gaan niet nog rio in. Dat wordt te veel stressen. We gaan wel daar wat rondhangen. Onze chauffeur heeft zo weer zijn lunche pauze. Wij dus ook. Al met al duurde de rit toch weer 3 uur en werden we dus ruim op tijd op de luchthaven afgezet. We besloten dat we de bagage niet konden afgeven deze in de kluis te stoppen zodat we even onze handen vrij hebben. We gaan eerst wat eten. Liza neemt pasta en ik een broodje. We willen wat gaan winkelen. Helaas zijn er voor de douane nauwelijks winkeltjes. Dus niet zo geldig als op schiphol. We besluiten om buiten in de On te zitten. Liza kijkt Netflix en ik lees het boek uit. Er komt een schoenpoetser onze verloren zak chips terug brengen. Hoezo in Rio stelen ze veel. We hebben 3x iets terug gekregen wat ze ook best hadden kunne houden portemonnee en telefoon... Nee hoor we troffen eerlijke mensen de chips mocht de jongeman hebben voor zijn eerlijkheid. Poëten kon hij niet omdat we slippers en gympen aan hadden. Inmiddels konden we de bagage afgeven en boarden. We liepen Door de douane naar de duty freelance ships.  De laatste peuken gekocht en een olpimsch tshirt. Ook hier weer volop verbouwingen voor de spelen. We moesten even wachten om te boarden. Dus weer lezen en filmpje kijken. Het verlossende woord kwam en we gingen de slurf in. We kwamen in een nieuw vliegtuig een Airbus.  Een tablet vol met entertainment. Wat oudere en afstandelijke personeel. Dus minder geklets onderweg. Na het aangeboden diner gingen de lichten uit en gingen we slapen. Zo was je ineens 7 uur al verder. Dus nog een filmpje  en wat spelletjes en een ontbijten en we gingen dalen. Amsterdam in zicht! Nadat we de bagage hadden en 2x Door de douane zijn gegaan eindelijk weer bij onze mannen! Ook zij waren best blij dat we er weer zijn.
Ik heb een pracht reis gehad met mijn top dochter! Liesje bedankt!

1. Bernadette Verheijen:
    19 juni 2016
    Geweldige vakantie voor jullie!
    Liefs Bernadette