Naar de Fazenda baia grande in Miranda

8 juni 2016 - Miranda, Brazilië

Auto in bonito op parkeerplaatsFazenda Baia Grande MirandaOnze gids met ons vervoermiddelSporenCapibaraVanmorgen na een valse start iets later vertrokken. De was was namelijk niet op tijd terug bezorgd. We moesten wachten tot liza besloot: je kan de boom in! en heeft alles zelf van de lijn gehaald en tegen de manege gezegd dat ze echt de volle mep niet ging betalen. Uiteindelijk kreeg ze gelijk en gingen we met een goed gevulde buik op weg. Omdat de reisbeschrijving voor ons niet zo duidelijk is besluiten we op de Tom Tom te rijden en toetsen we de dichtstbijzijnde plaats in. Het gaat prima op deze manier. We kunnen goed doorrijden. Er zitten wel veel kuilen in het asfalt en blijft het uitkijken geblazen.  Af en toe zien we wat dood wild langs de weg. Bij t eerste dorp gaan we tanken
 Met de etanol moet dit vaker dan met benzine  toch scheeld dit behoorlijk wat geld. We kopen water en wat teelten en gaan Door naar Miranda. We hebben het gevoel dat we een b-film in rijden. Een echte cowboy plaats. Grote auto's en mannen met hoeden. En winkels met van alles. Ik ging naar de wc nam een blikje fris en
Het laatste stuk reden we  over een onverharde weg. Een km of 30. Ik ben blij met de horalaan ervaring. Dus lekker met 60 er overheen.  We kwamen mooi voor de lunch op de farm aan. Daar zaten de meiden die we in Bonito ontmoet hadden te relexen op de verranda. We werden rond geleid en kregen onze kamer aangewezen. Even de spullen uitpakken en een drankje doen bij de dames. Alexandre de boer/eigenaar kwam ons vertellen dat we vanmiddag een tour hebben over de landerijen en dat we om 1230 gaan luchen. Die lunch was geweldig. Een buffet met van allerlei lekkere dingen. Na de lunch met de meiden gekaart. En om 3 uur onze tocht.
Er reed een tractor met een karretje  voor waar de meiden en een meneer. Willem met zijn vriendin (brazilliaanse) in stapte.  Zo koste we Door de landerijen....De pantanal.  Onze gids en wij zelf spotte verschillende dieren. Capibaras.  Miereneter gordeldier toekan spechten heel veel vogels! Fantastisch!! Er zijn veel foto's gemaakt dus zoweer mail adressen uitwisselen. We reden weer t zelf stuk terug naar de farm. Wat super was t. We gaan even relexen op de kamer en ons blog bijwerken. Na een heerlijk diner op pad met de truck om kaaimannen te spotten. We reden in het donker over de landerijen. Een ongelooflijke sterrenhemel. We hebben zelfs duidelijk de Melkweg gezien wat enorm prachtig.We kwamen miereneters tegen en capiparaas. Uiteindelijk stopten we bij een kreek. We hoorden en zagen niks tot we mer een lamp op het meer richten. We zagen allemaal orange lichtjes, de ogen van de kaaimannen. Na 1 uur terug naar de farm. We dronken met zijn alle wat en toen naar bed, morgen om 7 uur ontbijt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loes:
    8 juni 2016
    Dag Liza en El,
    Wat een prachtige verhalen lees ik op jullie blog!
    Ook vanuit Nederland is dit genieten.
    Geniet van jullie bijzondere reis!
    GroetLoes