Zondag, een dag met 2 leuke excursies

5 juni 2016 - Bonito, Brazilië

Dood kapucijners  aapje denken weBeestjesFamilie vd condorLunchHuis en dierenFf chillenuitgerust vanmorgen van een uitgebreid ontbijt genoten. Fruit, Sap soorten brood hartig en zoet en vreemde hapjes en natuurlijk heerlijke Braziliaanse koffie.                      We gaan naar het touristenburo om onze excursie kaartjes te halen. Vanmorgen gaan we raften. We rijden met onze golf naar de plaats van bestemming. Dat klinkt simpel, maar gezien het na dit dorp geen asfalt meer is en we echt over een soort graffel moeten rijden wat op veel plaatsen niet meer zo gladjes en droog is wordt t een enorme uitdaging. Liza rijdt, goed en rustig. Af en toe stuift er een mpv langs die ipv witte lak nu oranje is. We komen langs heuvels weilanden met Indiase koeie, omdat deze goed tegen de hitte kunnen en zien vele kippen. Ineens zien we wat vogels op de weg. Ze vliegen weg en wij gaan kijken wat er ligt, we ruiken t al een kadaver, en getver we vragen ons af wat t was? We rijden, of hobbelen nog even verder. Na een kilometer of 10 komen we bij een prachtig aangelegde tuin met huisjes. Je kunt je na binnenkomst omkleden, spullen in de kluis doen en je melden voor een zwemvest. In zwemkledeing worden we in een busje gebracht naar de rubberboot waar we mee gaan raften. We zijn maar met zijn tweeën. Er gaat een meneer mee varen met ons en een andere gaat in een kano mee foto's maken. De chauffeur gaat rug naar t kamp/park. We krijgen wat uitleg wat je bij een waterval moet doen. We peddelen flink door. We komen bij de eerste en houden ons vast en zetten ons schrap. Het gaat goed! We varen door, de rivier zelf is best stil. We komen langs een Toekan, groot prachtig beest!  Weer een waterval een grotere en weer ging t goed. Liza ziet ineens een aapje en nog 1 we blijven even in de buurt met de boot en varen daarna verder. Succes!  Nog een waterval en ook die gaat goed. We worden best moe van ongewone inspanning . Dat is een nadeel dat je dan maar met 2 bent maar dat weegt niet af tegen de stilte samen. We eindigen met de Tour. We kleden ons om en gaan de foto's ophalen. Leuk! We rijden met een omver terug en komen weer langs de aangereden aap. Inmiddels zitten er 5 vogels bij. Hij is inmiddels flink dunner. We blijven even kijken. Wat een natuurgeweld. Het stonk enorm en we reden verder naar t dorp. Daar genoten we van het kilobuffet. We mochten eten en je betaalde t gewicht wat je opschepte. Vanavond eten we laat. We gaan even lekker luieren bij t hotel. Daarna kleden we ons om om te gaan paardrijden en eten.Gisteravond ( nu)715 een byzonder avond.  Ons was verteld: jullie gaan naar een restaurant daar eerst paardrijden. Om 700 uur. Door t donker dan een uitgebreid traditioneel diner  en om 1200 afgelopen. Wat was de werkelijkheid : aankomst 700 moesten even wachten op de rest vd groep. Leuke lui allemaal portugees maar 2 spraken een beetje engelsEr kwam een echtpaar  aan van rond de 65. Met gitaar een beetje ala gert en hermien.  Ze deden een progamma van een uur waarin ze vertelde over de geschiedenis  van het levenslied. We begrepen er niks van tussen Door steeds een.liedje dat was redelijk.  Ik moest lies niet aankijken ivm de slappe lach. Halverwege gingen we om t gebouwtje. Hutje waar een pan op golfplaten vuur stond waarin iets zat . We kregen een bordje en moesten opscheppen. Wat vooral veel droge rijst was. Beleefd aten we het. Een vd anderen vroeg of we t lekker vonden en we zeiden beleefd best redelijk. Nou zei hij. Ik niet en hij wilde t in de tuin wegwerken. Helaas onmogelijk. Weer lachen en we stapelde de borden  snel op. Bleven buiten kletsen terwijl de pratende muzikanten weer waren begonnen. Gesprek was leuk. Helaas werden we Door de muzikanten weer naar binnen gehaald. Voor het laatste stuk verhaal.Daarna begon de tocht van 5 km. Aarde donker. Wel gaaf over de hobbelige paďjes zelfs ging t paard ineens wat haren dan ik wilde. Ik zt op een grote pony omdat ik hoog niet durfde. Lies wel die ging zelfs ff in draf of galop. Weet ik veel. Na een uurtje waren we weer bij hun huisje aan de rand van t dorp. Een byzonder avond die we ipv 12w uur al om 9 uur afsloten met een ijsje uit t dorp.Op weg naar het rafften

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ray: