Kaaimannen lokken en aapjes spotten

8 juni 2016 - Miranda, Brazilië

HenkimageimageAllereerst leuk dat jullie allemaal zo meeleven!! We beleven zo veel!

Vanmorgen op tijd op. Het is bewolkt, heel anders dan de heldere nacht van gister, het waait en voelt Hollands aan. We voeren de vogeltjes, spotten de toekan.Na een ontbijt met zelf gebakken brood gaan we op pad met onze gids Adriaan. We gaan op de klaarstaande traktor capiparaas, spotten en kaaimannen zoeken. Onderweg zie en ruik ik mimosa. In het wild dus he. We zien verschillende prachtige vogels en bij de vennen, in het moeras hele kudde van 24 capibar's. Er zit maar 1 mannetje bij de groep, de rest zijn jongen en vrouwtjes. Mochten de jonge mannetjes ouder worden, dan worden ze uit de groep gezet. Het is een pracht gezicht. We zien nog een miereneter en rijden door het land richting een plas waar kaaimannen zitten. Onderweg komen we echte cowboy's tegen.  Stoer!
Bij de plas gaan we lopen langs het water. Adriaan heeft een stok. Hij roert daarmee in het water en roept"Anton, Henk, kom" we lachen maar verdomd er komt er een aan. Hij heeft vlees meegenomen voor de roofvogels wat hij ook aan de kaaimannen geeft. Hij lokt ze zo het land op. Liza gaat het ook proberen en ja het lukt! Ze zijn eigenlijk best leuk, maar snel en die bek met tandjes..! We zijn al met l 2 uur onderweg. Super maar koud! Weer terug op de farm nemen we thee om op te warmen en rusten we even van alle indrukken want na de lunch gaan we richting bos met de traktor en dan lopen om apen te zoeken.
We zwaaien de meiden nog even uit. Zij reizen verder. Die hebben nog 3 maanden samen vakantie.  De mazzelaars. Wel jammer want het was gezellig..maar zo gaat dat met reizen. We zijn met de tractor naar de rand van het bos geweest. Dit x met zijn 4 en. Willem en zijn Braziliaanse vriendin. We gingen naar de rand van de busch. Daar gingen we verder de jungle in. Luisteren of we de apen hoorden. We hoorden ze wel. Helaas ver weg, dus nog dieper het bos in. Over een beekje springen en maar naar de toppen kijken, bukken voor een joekel van een spin en verder. En ja daar zagen we een beest, een quati, hij bleef ons aankijken net zo lang we weer weg gingen. In de verte zagen we slingerende kapucijn aapjes. We slingerde het bos door . Indrukwekkende natuur en zo groen! We hadden weer even genoeg gezien en zijn terug gegaan naar de faizenda ( boerderij ). We gaan even wat rusten en blog bij werken. Liza gaat zo een kijkje nemen in de keuken en ik nog een lezen.. Vanavond spullen pakken en luieren. Morgen moeten we al vroeg op omdat we eind vd middag begin van de avond in RIO willen zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Antoinella:
    9 juni 2016
    Lieve Ellen en Lisa,
    leuk om te lezen hoe jullie de reis door Brazilië ervaren. Heb het goed samen !Fijne tijd.
  2. Margreet:
    9 juni 2016
    Lieverds hoe leuk en gaaf jullie reis en verslagen!!!super!xxx